26 septembrie 2010

LET'S DO IT, SACELE!


Ma bucur nespus sa va impartasesc din noua mea experienta de let's do it. A venit si marea zi, desi cu o saptamana inainte a trebuit sa pun la punct ultimile detalii cu privire la demersul metodologic al acestui eveniment. Un eveniment ce s-a lasat asteptat de multi oameni care erau dornici si gata sa se implice. Desi vremea parea la inceput de zi sa tina cu noi, spre pasul Bratocea, soarele sa ascuns sub norii gri si reci, arucand cu ceata si picaturi pe noi, nu ne-am lasat invinsi si am mers mai departe in curatarea zonelor alocate de catre echipele mele. Am fost mandru sa fiu alaturi de peste 300 de voluntari. Oameni minunati si dedicati pentru oameni si natura. Eu eram inainte de a devenii coordoantor zonal, liderul echipei 136, iar cum am "avansat", echipa mea a fost alocata unei alte echipe din zona mea. Am ales zona Sacele din Brasov pentru ca practic are legatura cu o parte din copilaria mea, cunosteam oarecum zona. Pot sa zic ca au fost momente frumoase si grele tot odata in toata aceasta perioada traita alaturi de mama aici. M-am bucurat sa pot lua partea la cea mai mare campanie sociala din Romania, o campanie pe care am sustinut-o inca de cand am auzit de ea. Acest proiect va fi anual ca zi nationala a  curateniei 25 septembrie. Nu este deloc usor sa fii coordonator zonal dar nici urat, este cel mai frumos lucru care mi sa intamplat in viata mea, ma bucur ca am inspirat echipelor mele incredere, respect si optimism, practic acestea erau armele de care aveau nevoie fiecare. Ca si coordonator  m-am implicat sufleteste in atributiile pe care le-am avut si am finalizat alaturi de echipele mele cu brio tot ceea ce ne-am propus. Nu este usor sa aduni mizeria dupa urma unora care la randul lor au o familie si fac educatie. Ma intreb oare in familia lor cum fac educatie, daca ei nu respecta ceea ce spun? Ce inteleg copiii din atitudinea unor astfel de parinti? Noi suntem modelul copiilor si tinerilor prin ceea ce facem, ceea ce gandim si ceea ce spunem. Ei vor duce mai departe ceea ce vad sau ceea ce aud. Putem sa fim prin ceea ce suntem. Putem sa facem prin ceea ce invatam. Putem sa schimbam prin ceea ce ne schimba. Scopul acestui proiect a fost de a aduce in constiinta fiecaruia, ca tara si locul unde stam, invatam sau muncim nu este un container. Natura nu este un deseu. Natura nu ne apartine, unii trateaza lucrurile de parca le-ar apartine. Nu tot ce credem noi ca ne apartine, chiar ne apartine. Mediul nu este al nostru ci al copiilor si tinerilor nostrii, pentru creste sanatosi, frumosi si inteligenti. Un mediu murdar nu-ti poate da aceste calitati ale desavarsirii umane. Pastrand mendiul curat si natural, tinem la dezvoltarea fiintei umane. Am crezut si cred in tot ceea ce fac, sper ca intr-o buna zi oamenii sa inteleaga ca noi suntem cei ce sfintim locul si locul devine sfant prin modul cum avem grija si cum il dam copiilor si tinerilor nostrii. LET'S DO IT!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu